گیدارو

فروشگاه تخصصی گیاهان دارویی

گیدارو

فروشگاه تخصصی گیاهان دارویی

گیدارو

در این فروشگاه انواع گیاهان دارویی به فروش می رسد. ضمنا بانک اطلاعاتی در مورد گیاهان دارویی وخواض آنها نیز به حساب می آید

  • ۰
  • ۰

معده


دردهای معده از جمله دردهایی است که با توجه به رژیم غذایی عصر مدرن روز به روز در حال افزایش است. متاسفانه بیماران مبتلا به این درد سریعا به داروهای شیمیایی روی می آورند که گاها عوارض آنها بیشتر از فوایدشان است. از این رو امروز راهکارهای کلی برای درمان دردهای معده را پیش روی شما قرار دادیم.

برای درمان دردهای معده و تسکین آن می توانید از ترکیب آرد گندم و عسل و زعفران حلوایی تهیه نموده و میل نمائید . همچنین مخلوط مقداری عسل با ریشه و برگ تازه کرفس کوبیده می تواند موثر باشد و می بایستی روزی سه بار هر وعده یک قاشق مربا خوری بعد از غذا میل نمایید .
برای سالمندان نیز توصیه می شود شیر و عسل میل نمایند که بسیار نافع و روده ها را نرم میکند.
برای درمان زخم معده ، انجیر و عسل را به نسبت مساوی مخلوط نموده و میل نمایید همچنین می توانید ۲۰ گرم برگ و ریشه کاسنی را در یک لیتر آب بجوشانید و صاف کرده آن را با عسل صبح ناشتا دو فنجان میل نمایید. میل نمودن یک قاشق غذاخوری عسل هر روز صبح ناشتا بسیار نافع بوده همانطور که امام صادق (ع) فرموده است” خوردن عسل با آب گرم درد معده را برطرف میکند.”
برای درمان نفخ معده ، کره و عسل میل نمائید همانطور که امام صادق (ع) می فرماید”خوردن عسل با سیاه دانه جهت رفع گازهای شکم (نفخ معده) مفید است” . همچنین می توانید یک قاشق چای خوری پودر زنیان را با یک استکان عسل مخلوط نموده و بعد از هر وعده غذا یک قاشق چای خوری میل نمایید و یا از مخلوط تخم کرفس ۱۵ گرم . بادیان (رازیانه) ۱۰ گرم . زنیان ۱۰ گرم و با ۲۵۰ گرم عسل روزی سه قاشق مربا خوری بعد از غذا استفاده کنید .
در موقع ترش کردن معده و باد گلو (آروغ زدن ) و بدون اراده آب از دهان جاری شدن که از علایم سردی معده می باشد جهت معالجه باید تا بهبودی کامل صبح ناشتا به میزان یک قاشق مربا خوری عسل میل نمایید.
برای درمان آروغ زدن (سکسکه) ، می توانید از مخلوط فلفل سیاه نیم مثقال. زنجبیل نیم مثقال. سراب یک مثقال . گل ارمنی یک مثقال با یک استکان عسل روزی سه قاشق چای خوری استفاده کنید .
برای درمان ورم معده سه قاشق غذاخوری پودر ریحان را در یک لیتر آب دم نموده و صاف کرده آن را با ۲۵۰ گرم عسل مخلوط روزانه سه استکان مصرف نمائید درمان کننده ورم معده . روده و یبوست می باشد.

درمان بیماریهای معده با گیاهان دارویی

  • ۹۵/۰۱/۲۴
  • صمد افقهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی