گیدارو

فروشگاه تخصصی گیاهان دارویی

گیدارو

فروشگاه تخصصی گیاهان دارویی

گیدارو

در این فروشگاه انواع گیاهان دارویی به فروش می رسد. ضمنا بانک اطلاعاتی در مورد گیاهان دارویی وخواض آنها نیز به حساب می آید

  • ۰
  • ۰

روغن کنجد نوشاد

رفع التهابات سوختگی, درمان خشکی و ترک پوست


طبیعت:

از نظر طب سنتی دانه کنجد در اول گرم و تر و روغن آن در دویم گرم و تر است.

روغن کنجد سفید خالص به روش کلدپرس تهیه می شود و هیچگونه افزودنی یا نگهدارنده به آن اضافه نشده است.

روغن کنجد از زمانهای قدیم 5 هزار سال گذشته به صورت خوراکی و موضعی جهت پیشگیری و درمان انواع بیماری ها استفاده می شده این روغن بدلیل داشتن لیگنان و آنتی اکسیدانهای طبیعی مقاومت بسیار بالایی در مقابل اکسید شدن دارد و بیشترین ماندگاری را در بین روغنها داراست .

این محصول بر اساس اسید اولئیک 45%- اسید اولئیک 40% استاندارد و تأیید شده است.

این روغن بدلیل دارا بودن ویتامین E فراوان از رسوب کلسترول در عروق خونی جلوگیری کرده و در حفظ گلبولهای قرمز و ترمیم و تجدید بافت ها نقش مهمی دارد و به همین دلیل در بهبودی زخم ها و درد ماهیچه ها و درمان بیماریهای مفصلی موثر است در ضمن روغن کنجد سفید انواع منابع پروتئینی را با اسیدهای چرب همراه دارد که باعث درمان موهای آسیب دیده و خشک هم می شود .

دارای نوعی آنزیم جهت اتصال کلاژن و الاستین است که قدرت ارتجاعی رگهای خونی را نیز بالا می برد . ویتامین F در روغن کنجد باعث تشکیل لایه هایی در پوست می شود که از سلول های پوستی محافظت کرده و از خشکی پوشت جلوگیری کرده و باعث انتقال سایر ویتامین ها در پوست می شود .

مطالعات ژورنال هندی Research Medicinal در سال 2000 مشخص کننده آن است که ماساژ نوزادان با روغن کنجد رشد و خواب آن ها را پس از ماساژ بسیار بهبود می بخشد .

این روغن تحرک پذیری غشاء مخاطی را کم می کند و برای درمان سرفه ، یبوست ، آرتریت و پوست خشک توصیه می شود . بر اساس یافته های یک تحقیق علمی ماساژ نوزادان به خصوص با روغن کنجد ، میزان رشد و الگوی خواب آنان را بهبود می بخشد این مطالعه تجربی خوشه ای و به صورت تصادفی روی 150 نوزاد مراجعه کننده به پنج درمانگاه و مرکز بهداشتی و درمانی شهر اراک در مدت چهار هفته انجام شده است نتایج حاصله نشان داد که میانگین وزن در نوزادان گروه ماساژ با روغن کنجد 5/53 گرم بیشتر بود این در حالی است که نوزادان بدون ماساژ 1/25 گرم افزایش وزن داشتند . بر اساس یافته های این تحقیق نوزادانی که با روغن کنجد ماساژ داده شده بودند میانگین طول مدت خواب شبانه آنان 4/1 ساعت ، نسبت به گروه مورد مطالعه بدون ماساژ افزایش داشته است.

مس موجود در روغن کنجد هم بر روی سیستمهای آنزیمی ضد التهابی و آنتی اکسیدانی اثر بسیاری در کاهش درد و رفع التهاب در بیماری های آرتریت روماتوئید دارد .

منیزیم موجود در ان باعث کاهش اسپاسم راه های هوایی در آسم و سرفه می شود در ضمن از اسپاسم عروق خونی جلوگیری کرده و باعث کاهش حملات میگرنی می شود .

مصرف موضعی: روزانه 2 تا 3 نوبت به موضع آسیب دیده ماساژ داده و روز بعد شستشو کنند .

مصرف خوراکی: به عنوان ملین یا ضد سرفه و نرم کننده سینه روزانه 3 نوبت هر بار یک قاشق مربا خوری میل شود.

جهت خرید محصول از فروشگاه اینترنتی گیاهان دارویی:

www.gidaru.com

اسپری روغن کنجد نوشاد

  • ۹۴/۱۱/۱۷
  • صمد افقهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی