گیدارو

فروشگاه تخصصی گیاهان دارویی

گیدارو

فروشگاه تخصصی گیاهان دارویی

گیدارو

در این فروشگاه انواع گیاهان دارویی به فروش می رسد. ضمنا بانک اطلاعاتی در مورد گیاهان دارویی وخواض آنها نیز به حساب می آید

  • ۰
  • ۰

کاربرد موضعی : برطرف کننده درد سیاتیک، درمان کمر درد و رعشه،درمان دردهای مفاصل


شرایط نگهداری: در جای خشک و خنک و در دمای 0 – 30 درجه و دور از نور مستقیم آفتاب

تداخلات دارویی: مشاهده نشده است.

موارد منع مصرف و ن.ق.ت: مصرف خوراکی ممنوع است. مصرف در اطراف چشم ممنوع می باشد.

دستور مصرف: روزانه 3-2 نوبت بر روی موضع ماساژ داده شود.


خواص از نظر طب سنتی:

قرابادین کبیر جلد دوم صفحه 93 چنین می نویسد: دهن الحرمل ثقل سامعه ودوی وطنین و تفتیح سده دماغی و فالج ولقوه و صرع و رعشه و ریاح اعصاب و عرق النسا و درد کمر و برودت کرده و سستی آلات تناسلی و تحریک باه قطوراً و شرباً و تدهیناً و حقنه نافع است.

یعنی سنگینی گوش را بر طرف کرده و درمان کننده سیاتیک و درد مفاصل است. رطوبت ریه و سینه را خشک می کند، بادهای روده را تحلیل می برد، نیروی جنسی را افزایش می دهد، مدر و قاعده آور است، سهل سودا و بلغم و ضد کرم کدو است، خلط های غلیظ و لزج را می برد و ادرار بول را زیاد می کند.

100 گرم گیاه تازه اسپند حاوی حداکثر تا 68 گرم آب، 6 گرم پروتئین، 5/1 گرم چربی،‌ 16 گرم عصاره حاوی آلکالوئیدهای آزاد (ترکیبات نیتروژن دارآزاد)، 6 گرم فیبر، 4 درصد خاکستر، 0/6 گرم کلسیم، 0/06 گرم فسفر، 0/0009 گرم مس و 250 میلی گرم تیامین است.

در کشور مصر از روغن دانه های اسپند فرآورده هایی به نام Zit-el-Harmel تهیه می شود که برای افزایش میل جنسی به کار می رود.

مقدار کم هارمین باعث تحریک مغز و مقدار زیاد آن باعث دپرسیون CNS می شود. اثرات هالوسینوژنی هارمین با مصرف خوراکی حدود 25 میلی گرم آن ایجاد می گردد.

مطاعات دانشمندان مصری نشان داده که عصاره دانه اسپند خاصیت ضد درد مفاصل و قارچ و میکروب کش قوی است.

این محصول در پایه روغن کنجد تهیه شده و دارای پروتئین، آلکالوئیدهای آزادPEGAMIN ، HARMOLOL ، HARMOLIN ، HARMIN ، فیبر تیامین می باشد.

این محصول بر اساس 6/2 میلی گرم درصد فلاونوئید تام استاندارد و تأیید شده است.

تحقیقات دانشمندان اروپایی نشان داده روغن اسپند بدلیل گرم و خشک بودن اثر سردی و رطوبت مفاصل را برطرف کرده و در درمان سیاتیک و درد مفاصل بسیار مؤثر است، در ضمن دریافته اند که آلکالوئیدهای هارمین و هارمولین و هارمولول باعثافزایش میل جنسی در موش می شود. روغن اسپند در درمان درد سیاتیک و مفاصل و اسپاسم و گرفتگی عضلات (قولنج) بسیار مؤثر است.

جهت خرید محصول از فروشگاه اینترنتی گیاهان دارویی:

www.gidaru.com

روغن اسپند نوشاد


  • ۹۴/۱۱/۱۷
  • صمد افقهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی