گیدارو

فروشگاه تخصصی گیاهان دارویی

گیدارو

فروشگاه تخصصی گیاهان دارویی

گیدارو

در این فروشگاه انواع گیاهان دارویی به فروش می رسد. ضمنا بانک اطلاعاتی در مورد گیاهان دارویی وخواض آنها نیز به حساب می آید

  • ۰
  • ۰

12,000 تومان

کپسول نرم خوراکی لیمو ترش Lime oral soft capsule

کاهش وزن و تثبیت آن
کاهش اشتها

مصرف این محصول باید به همراه کپسول نرم خوراکی زیره صورت بگیرد

شکل دارویی:

کپسول نرم 25 میلی گرمی در ظرف دارو با بروشور در جعبه مقوایی

موارد مصرف:

کاهش وزن و تثبیت آن

کاهش اشتها

اجزاء فرآورده:

اسانس پوست لیمو ترش(Citrus aurantifolia)

آثار فارماکولوژیک و مکانیسم اثر:

جامعه مدرن امروزی با یک همه گیری به نام اضافه وزن و چاقی مواجه است که تقریباً یک سوم جمعیت جهان را گرفتار نموده و همچنان رو به افزایش می باشد. طی دو دهه گذشته تعداد کودکان مبتلا به اضافه وزن 2 برابر شده است. به تجمع غیرطبیعی یا بیش از حد چربی، اضافه وزن و چاقی اطلاق می‌شود که می‌تواند تهدیدی برای سلامتی باشد. چاقی منتشر و چاقی شکمی هر دو با خطر مرگ همراهند. معمولاً شاخص توده بدن (BMI)، یک شاخص ساده برای طبقه بندی اضافه وزن و چاقی در بزرگسالان است و با تقسیم عدد وزن برحسب کیلوگرم بر مربع عدد قد برحسب متر (kg/m2) بدست می‌آید. بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی (WHO) ،BMI ≥ 25 اضافه وزن و BMI ≥ 30 چاقی محسوب می‌شود. در سال 2005 در جهان تقریباً 6/1 میلیارد فرد بزرگتر از 15 سال دچار اضافه وزن و حداقل 400 میلیون نفر مبتلا به چاقی و حداقل 20 میلیون کودک کوچکتر از 5 سال اضافه وزن داشته‌اند. در حال حاضر اضافه وزن و چاقی در کشورهای با درآمد کم یا متوسط در حال افزایش است.

علت اساسی چاقی و اضافه وزن عدم تعادل بین کالری دریافتی و کالری مصرفی است. چاقی منجر به عواقب خطرناک مانند بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، اختلالات عضلانی اسکلتی بویژه اوستئوآرتریت و بعضی از سرطان‌ها مانند سرطان آندومتر رحم، پستان و روده بزرگ می‌شود.(1)

برای کاهش وزن و درمان چاقی روش‌های درمانی داروئی و غیردارویی فراوانی مطرح است که هیچکدام تاثیر قطعی ندارند. بر اساس تحقیقات انجام شده، به منظور ایجاد کاهش وزن یا تثبیت آن، همچنین بهبود فیزیک بدن و افزایش توده عضلانی بدون چربی میتوان ترکیبات استخراج شده از مرکبات را بصورت خوراکی در انسان به کار برد. همچنین برای کاهش یا کنترل وزن می‌توان این ترکیبات را با یا بدون محدود نمودن کالری مورد استفاده قرار داد. مکانیزم تاثیر؛ عمدتاً افزایش ترموژنز( افزایش سرعت متابولیسم و تسهیل لیپولیز) و نیز سرکوب گرسنگی ذکر شده که مورد اخیر بخصوص با مصرف مقادیر زیاد و در کسانی که مواد مؤثره به سهولت از سد خونی- مغزی عبور می‌کنند، آشکارتراست.(2)

در بررسی اثرات اسانس لیمو در کاهش وزن موش ها بصورت تنها یا همزمان با تجویز داروی کتوتیفن (آنتی هیستامینی که باعث افزایش وزن میشود)؛ در طی یک دوره 45 روزه، در مقایسه با گروه کنترول، در موش های دریافت کننده کتوتیفن افزایش مصرف غذا و وزن بدن مشاهده شد. موش های درمان شده با اسانس لیمو؛ کاهش وزن و دریافت غذا را احتمالاً به علت بی اشتهایی نشان دادند. بطور جالب توجهی تجویز همزمان اسانس لیمو با کتوتیفن موجب سرکوب قابل توجه وزن گرفتن و کاهش وزن بدن موش ها شد. بر اساس اطلاعات بدست آمده در این مطالعه، اسانس لیمو نقش مهمی در کاهش وزن ایفا می کند و می تواند در درمان چاقی ناشی از داروها و بیماریهای مربوطه مفید باشد.(3)

دستور مصرف:

3 بار در روز، هر بار یک کپسول نرم همراه با مقداری مایعات بعد از غذا میل شود.

موارد منع مصرف:

افت فشارخون

عوارض جانبی:

با مصرف مناسب مقادیر توصیه شده درمانی هیچگونه عارضه‌ای مشاهده نشده است.

تداخلات دارویی:

موردی گزارش نشده است.

نکات قابل توصیه:

فرآورده را از دید و دسترس اطفال دور نگهدارید.
درطب سنتی؛ طبیعت اسانس لیمو ترش را سرد و مرطوب می دانند. چنانچه پس از مصرف کپسول نرم لیموترش احساس سستی کردید، درمان را با کپسول نرم زیره آغاز و تا زمانی که احساس گرمی و عطش ایجاد نشده، ادامه دهید.
برای کاهش وزن، مصرف متناوب کپسول نرم لیمو ترش با کپسول نرم زیره توصیه می‌شود.
به منظور افزایش آمادگی فیزیکی در کوتاه مدت و افزایش توده عضلانی و بهبود عملکرد عضلات در دراز مدت می‌توان مصرف کپسول نرم لیمو ترش را با رژیم پر پروتئین (بیش از 25/1 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن ایده آل بدن در روز ) توأم نمود.
افزایش مصرف میوه جات، سبزیجات و غلات، فیبرهای غذایی آماده،کاهش مصرف قند و چربی و افزایش فعالیت فیزیکی ( حداقل 30 دقیقه فعالیت متوسط منظم در اکثر روزهای هفته ) نقش مهمی در کاهش وزن و تثبیت آن دارد.
بلافاصله پس از مصرف فرآورده، در آنرا محکم ببندید و دور از نور، در دمای30-15 درجه سانتیگراد نگهداری نمایید.

www.gidaru.com

  • ۹۴/۱۰/۲۷
  • صمد افقهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی